GAZIEMIR

Strateji Geliştirme Müdürlüğü

Geri

    MÜDÜRLÜĞÜN ALT BİRİMİ :  AR-GE Birimi
      MÜDÜRLÜĞÜN GÖREVLERİ :  


    Stratejik Yönetim ve Planlama :
    - İdarenin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, idarenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek.
    - Stratejik planlamaya ilişkin diğer destek hizmetlerini yürütmek.
    - İdare faaliyet raporunu hazırlamak.
    - İdarenin misyonunun belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.
    - İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek. 
    - Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak. 
    - Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
    - İdarenin üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek. 
    - İdarenin görev alanıyla ilgili AR-GE  faaliyetlerini yürütmek.
    - İdare faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.

    Performans ve Kalite Ölçütleri  Geliştirme:
    - İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek,
    - İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve  performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak,
    - İdarenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ve kalite ölçütlerine uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak.

    Yönetim Bilgi Sistemi :
    - Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri varsa ilgili birimlerle işbirliği içinde yerine getirmek,
    - Yönetim bilgi sisteminin geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek,
    - İstatistiki kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak.

    Diğer Hizmetler :
    1.
     Bütçe ve Performans Programı;
    - Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak,
    - Bütçenin performans programına uygun olarak hazırlanmasını koordine etmek,
    - İdare faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.

    2.  İç Kontrol; 
    - İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
    - İdarenin görev alanına ilişkin konularda standartlar hazırlamak,
    - Amaçlar ile sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiği artırıcı tedbirler önermek.