T.C.
GAZİEMİR BELEDİYESİ
KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
AMAÇ
MADDE 1
Bu yönetmelik Gaziemir Belediyesi, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarını belirtir.
KAPSAM
MADDE 2
Bu Yönetmelik, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
DAYANAK
MADDE 3
Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
TANIMLAR
MADDE 4
Belediye : Gaziemir Belediyesi’ni ifade eder
Başkan : Gaziemir Belediye Başkanı’nı ifade eder
Başkanlık: Gaziemir Belediye Başkanlığı’nı ifade eder
Başkan Yardımcısı: Belediye Başkan Yardımcısını ifade eder
Müdürlük: Gaziemir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü ifade eder.
Müdür: Kültür ve Sosyal İşler Müdürünü ifade eder
Personel: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümünü ifade eder
Yönetmelik: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Bağlılık ve Teşkilat Yapısı
KURULUŞ
MADDE 5
Gaziemir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48. Maddesi ve 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca kurulmuştur.
BAĞLILIK
MADDE 6
Gaziemir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÖRGÜTLENME YAPISI
MADDE 7
(1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün örgütlenme yapısı aşağıdaki şekildedir.
(2) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyet gösteren merkezler aşağıda sayılmıştır.
1-Anı Evi
2-Kültür Evi
3-Atatürk Kültür Merkezi
4-Sarnıç Naim Süleymanoğlu Kültür Merkezi
5-Çocuk ve Gençlik Merkezi
(3) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde, müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, iş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için birim amirinin talebi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği “Büro Sorumlusu “ görevlendirilmesi yapılabilir.
(4) Müdürlük bünyesinde ve bağlı olan merkezlerde, iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu şefler dâhil olmak üzere tüm personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili görevlendirmeler müdür tarafından yapılır. Müdürlük bünyesinde görev yapan tüm personel müdüre karşı sorumludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ile yürürlükteki mevzuat ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri ilgili mevzuat çerçevesinde yapmaya yetkilidir. Bu yönetmelikte tarif edilen görevleri ile yürürlükteki ilgili mevzuatta belirtilen tüm görevleri plan, program, genel prensipler ve mevzuat kurallarına göre tam ve zamanında, gereken özen ve çabuklukla yerine getirmekle sorumludur. Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü yaptığı ve görevi olduğu halde yapmadığı hizmetlerin sonucundan dolayı Belediye Başkanına karşı sorumludur.
MÜDÜRLÜĞÜN GÖREVLERİ
MADDE 8
Gaziemir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun belirttiği esaslarda görevlerini Belediye Başkanına bağlı olarak yerine getirir.
A-) Kültür ve Sanat Alanındaki Görevleri
Müdürlüğün kültür ve sanat alanındaki görevleri yürütmek üzere;
a-Sanatsal Faaliyet Görevlileri
b-Kurs Kayıt Görevlileri
c-Etkinlik ve Organizasyon Görevlileri müdür tarafından görevlendirilir.
Müdürlüğün kültür ve sanat alanındaki görevleri aşağıda sayılmıştır;
1-Gaziemir’de ikamet eden her yaştan vatandaşa kültürel ve sanatsal alanlarda farklı branşlarda alanlarda kurslar açmak.
2-Milli ve Dini günleri kutlamak festival, konser organizasyonları düzenlemek: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı vb. organizasyonlarda sanatçı, sahne, ses ışık düzeni ve sunucu temin etme.
3-İlçemizin farklı mahallelerinde yaşayan her vatandaşa hizmet hedefli Kültürel ve Sanatsal etkinlikler düzenlemek.
4-Geçmişte çeşitli kültürlere ev sahipliği yapmış, İlçemiz tarihine ve kültürüne sahip çıkıp, gelecek nesillere aktarmak, kültür ve tarih bilincini sürdürebilir kılmak adına ,Kültür yayınları oluşturmak, dağıtmak. Gaziemir’in tarihi ile ilgili bilgi, belge, fotoğraf arşiv çalışmaları yapmak, tarihi ile ilgili araştırmalar yaptırtmak, kent arşivi oluşturmak.
5- Atatürk Kültür Merkezinin ve Naim Süleymanoğlu Kültür Merkezinin tahsisi ile ilgili işlemleri yerine getirmek.
6- Müdürlüğümüze bağlı tüm birim ve merkezlere gerekli araç gereç ve malzemenin temin edilmesi, eksiklerinin giderilmesi sağlamak.
7-İlçemizdeki eğitim kurumları ile işbirliği yapmak, gençlere yönelik seminerler, konferanslar, paneller, sempozyumlar ve geziler düzenlemek.
8-İlçemizde kurulmuş dernek ve vakıflarla ortaklaşa etkinlikler düzenlemek.
9-Kültürel, bilimsel ve sanatsal alanlarda farkındalık yaratacak, gençlerin ilgisini çekecek çeşitli yarışmalar düzenlemek.
10- Tarihi ve kültürel bilinci sürdürebilir kılmak adına kültürel geziler düzenlemek.
11-Kişisel gelişime yönelik, halkı bilinçlendirici panel, sempozyum, çalıştay, söyleşi organizasyonlar yapmak.
12-Açık Hava sinema gösterimi, sine vizyon, müzikaller düzenlemek.
13-Yurtiçindeki belediyelerle gerektiğinde iyi niyet işbirliği yapmak.
14-Gaziemir Belediyesi ile Kaymakamlık, Valilik, İzmir Büyükşehir Belediyesi, Bakanlıklar arasında koordinasyonu sağlayıp işbirliği yapmak, bilgi ve fikir alışverişinde bulunmak.
15-Kültür, Sanat, Eğitim amaçlı çalışmalarda diğer kurumlarla ilişki kurmak (Üniversiteler, İzmir Devlet Opera ve Balesi, Devlet Tiyatroları, Oda Orkestraları vb.) işbirliği çalışmaları yapmak, konserler, gösterimler düzenlemek.
16-Ulusal ve Uluslar Arası festival, sempozyum, açık oturum, seminer, çalıştay düzenlemek ve farklı ulusal ve uluslar arası etkinliklere katılmak.
17-Temel eğitimden başlayarak kitap okuma bilincini oluşturup, yaymak adına farklı etkinlikler çerçevesinde imza günleri düzenlemek.
18-Geleneksel gösteri sanatlarımızı yaşatmak meddah vb. gibi gösteri san canlandırılması ve, sanat akademisi çatısı altında kurslar açmak.
19- Toplumun gelişimine sosyal ve kültürel katkı sağlayan her türlü faaliyeti organize etmek, yürütmek.
A.2) İdari İşler Alanındaki Görevleri
1-Müdürlüğün her türlü gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak ve zimmet karşılığı ilgili birimlere teslimi sağlamak.
2-İşlemi biten evrakları ilgili dosyalara kaldırmak, Müdürlüğün arşivini oluşturmak.
3-Müdürlükçe işlem yapılan ve dağılımı gereken evrakları giden evrak defterine kaydetmek ve zimmet defteriyle imza karşılığı evrakları teslim etmek.
4-Müdürlüğe gelen evrakları ilgi personellere havale edilmek üzere Müdür’e teslim etmek.
5-Başkanlık Makamına sunulan klasörlerin ve ilgili evrakların imza aşamasını takip ederek kayıt ve zimmetle teslim işlemlerinin yapılması.
6-Tüm kamu kurumlarından ve diğer birimlerden gelen evrak yazışmalarını yapmak.
7-Müdürün verdiği diğer görevlerin(yazışma, güncelleme, bilgi temini) yerine getirilmesi
Kurum içi ve kurum dışına ait yazıları yazmak.
8-Stratejik plana uygun olarak yapılacak tüm ödeme konularında gerçekleştirme görevlisi olarak çalışmak.
9-Ödeme evraklarını zamanında düzenlemek, evrakın takibini yapmak, arşivlemek.
10- İhaleye uygun evrak hazırlamak, Yönetmeliğe uygun olarak ihale açılmasını
sağlamak, ihale sonrası işlemleri tamamlamak.
11-Kültürel ve sanatsal kurslarda görev yapacak Eğitmenlerin işe başlangıç evraklarını hazırlamak. Aylık hak edişlerini zamanında hazırlayıp Mahalli Hizmetler Müdürlüğüne teslim etmek.
12-Strateji Müdürlüğü ile koordineli çalışmak. Aylık ve Yıllık faaliyet raporlarını hazırlamak.
13- Aylık hak edişler halinde, yıllık hizmet alımlarını doğrudan temin yöntemiyle yapmak.
14-Yıllık Müdürlük Bütçesini hazırlamak ve Mahalli hizmetlere teslim etmek.
15- Tüm ödeme evraklarının innosa programına girişinin yapılması. Tahakkukların düzenlenmesi.
16-Doğrudan temin evraklarının girişini yapmak ve ödeme emrini hazırlamak ve Mahalli hizmetler Müdürlüğüne teslim etmek.
17-Avans işlemlerini yürütmek.
A.3) Diğer Görevler
1-Eğitim ve kurs programlarına uygun olarak çalışmaları gerçekleştirmek.
2-Düzenlenen organizasyonlarda hazır bulunmak.
3-Bağlı olduğu büro sorumlusu ile uyumlu çalışmak, büro sorumlusunun ve müdürün verdiği diğer görevleri yapmak.
4-Kendilerine bildirilen ve sorumluluk alanlarına giren tüm konularla ilgili eksiksiz arşivleme yapmak.
5-Evrakların düzenli dosyalanmasını ve arşivlenmesini, korunmasını gerçekleştirmek.
6-Dağıtılan işleri zamanında ve eksiksiz yerine getirmek, takip etmek.
7-Demirbaş zimmetini düzenli tutmak.
8-Tetkik işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutmak. Bu konuda yetkili ve ilgilerden başkasına açıklamada bulunmamak.
9-Sınıf, etiket ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranmak.
10-Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla görevli evrakı kendisinden sonraki göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz. Devir teslim cetvelleri Müdürlükte saklanır.
11-Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki ahengin sağlanması için herkes gayret gösterir.
12-Kılık kıyafetini yasalar çevresinde düzenler.
13-Müdürlük etkinlik programlarında ses ve ışık sistemini kontrol etmek.
14-Yardımcı Personeller amirlerince verilen görevleri yerine getirmek ile sorumludurlar.
B-) Danışmanlık ve Proje Hazırlama Alanındaki Görevleri
Müdürlüğün Danışmanlık ve Proje hazırlama alanındaki faaliyetlerinin yürütülmesi için aşağıda sayılan görevliler müdür tarafından görevlendirilir.
a-Uluslar Arası İlişkiler Görevlileri
b-Tercümanlar
c-YABO Danışmanları
d-Proje Sorumluları
e-Dış İlişkiler Uzmanları
Müdürlük danışmanlık ve proje hazırlama alanında aşağıda sayılan görev ve faaliyetleri yerine getirir.
1-Belediyemize gelen çeşitli dillerdeki, yazı, belge, dokümanların incelenip, gerekli görüldüğünde çevirisi yapılıp ilgili birimlerimize ulaştırmak. Belediyemizi ziyarete gelen yabancı ülke temsilcilerine tercümanlık yapmak.
2- Belediyemiz Uluslararası ilişkilerini düzenlemek. Yabancı ülkeler ile kültürel ve sportif anlaşma yapılmasını, bir kulüp veya belediye ile iyi niyet ve işbirliği protokollerinin imzalanmasını ve işbirliğinden şehrimizdeki tüm paydaşların faydalanmasını sağlamak.
3-Bakanlıklarla ilgili gerekli izinlerin alınması, bilgi verilmesi adına yazışmalar yapmak.
4-Belediyemizin üye olduğu uluslararası kurum ve kuruluşlarla olan mevcut ilişkilerin verimli bir biçimde sürdürülmesini sağlamak, faydalı projeler geliştirmek, Gaziemir’in gelişimi ve tanıtımı açısından yararlı olacağı düşünülen kurum ve kuruluşlara üye olunması konusunda çalışmalar yapmak.
5-Belediyemizin uluslararası alanda imaj ve prestijinin korunması ile tanınırlığının sağlanması için gerekli çalışmalar yürütmek.
6-Üye olunan uluslararası kuruluşlar, Kardeş kentler ve işbirliği anlaşması yapılmış kentler ile diğer dünya kentlerinden gelen heyetleri ağırlamak Belediye Başkanımız ve İzmir’de bulunan diğer kamu kuruluşları ve sivil toplumlarla görüşmelerini sağlamak.
7-Ülkemizdeki ve İzmir’deki diplomatik misyon temsilcileriyle belediye arasındaki ilişkileri düzenlemek ve ilişkilerin en iyi biçimde yürütülmesini sağlamak.
8-Diğer ülkelerin resmi temsilcileriyle temaslarda bulunarak; ikili ilişkileri geliştirmek ve uluslararası platformda Gaziemir’in sosyo-kültürel ve coğrafi özelliklerini tanıtmak amacıyla Belediyemizce yapılan çalışmalar ve projeler hakkında yabancı misyon temsilcilerini bilgilendirmek ve bu çalışmaları yurt içinde ve yurt dışında düzenlenen çeşitli toplantılarda sunumunun yapılmasını sağlamak.
9-Gaziemir ile ortak sorunları paylaşan Dünya Kentleriyle ortak çözümler üretmek amacıyla bir araya gelinerek ortak etkinlikler düzenlemek, çeşitli uluslararası sosyal, kültürel, bilimsel ve sportif aktivitelere destek sağlamak.
10-Uluslararası ilişkiler ve ziyaretlere ilişkin Başkanlık Makamına bilgi notları ve raporlar hazırlamak.
11-Belediye Başkanımızın yurtdışı görevlendirmeleri çerçevesinde yurtdışı ziyaretleri ile ilgili organizasyonu ve koordinasyonu sağlamak, mihmandarlık görevini yürütmek.
12-Kentimizi ve Belediyemizi tanıtmak amacıyla farklı dil ve türlerde tanıtım materyalleri geliştirmek.
13-Kentimizin ve gelişiminde aktif görev yapan ve önemli rol oynayan bazı yabancı temsilcilerine yapmış oldukları katkılardan dolayı ‘Fahri Hemşehrilik Beratı’ verilmesini önermek ve uygun görüldüğü takdirde bu beraatın verilmesi için gerekli tüm organizasyonu yapmak.
14-Kentimizin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini korumak, ortaya çıkarılmasına destek olmak, tanıtmak, bu amaçla etkinlikler düzenlemek, düzenlenen etkinlik ve fuarlara katılmak ve gerekli hallerde ilgili birimlerin katılımını sağlamak.
15-Kentin tanıtılması ve turizm faaliyetleri çerçevesinde bu amaçla çalışan kurum ve kuruluşlarla yerel, bölgesel, ulusal ve uluslar arası düzeyde işbirliği yapmak, turizm ve tarihi değerlerin korunması açısından ilgili kuruluşlarla gerekli çalışmaları yürütmek.
16-Kardeş Şehir uygulamalarıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, farklı kültürlerin birbirlerini tanımasını, ülkeler arası kardeşlik duygusunu geliştirecek sempozyum, festival, çalıştay yapmak farklı ülkelerdeki bu tarz etkinliklere katılmak.
17-Kardeş şehir ilişkileri tesisi, uluslararası kuruluşlara üyelik, uluslararası organizasyonların düzenlenmesi vb. uluslararası faaliyetler için Bakanlıklar düzeyinde mevzuata uygun olarak Gerekli onay/izinlerin alınması ve ilgili kurumlarla gerekli koordinasyonun sağlanması.
18-Ulusal, Avrupa Birliği kaynaklı ve diğer uluslararası mali destek programlarına yönelik olarak Belediyemiz adına hibe projeleri hazırlamak, başvuru sürecini takip etmek; Belediyemize gelen proje ortaklık taleplerini koordinasyon içinde değerlendirerek gerekli prosedürleri tamamlamak: Belediyemizin yer almasında fayda bulunan büyük çaplı hibe programları kapsamında ulusal ve uluslararası proje ortakları geliştirmek: Belediyemiz tarafından uygulanmış ve/veya uygulanmakta olan projelerin yaygınlaştırılması, ulusal ve uluslararası düzeyde farkındalığın artırılması amacıyla çalışmalar yapmak.
19-Çeşitli uluslar arası organizasyonlara işbirliği yapmak.
20-Ulusal ve Uluslararası karşılıksız fonları takip etmek, fonlara uygun projeler yazmak, projeler onaylandıktan sonra belediyenin ilgili müdürlüğü ile ortaklaşa çalışıp projenin uygulama ve tamamlanma aşamasını takip etmek.
21-YABO (Yurtdışı Akademik Burs Ofisi) Müdürlüğümüz Dış İlişkiler Birimi bünyesinde faaliyet gösterecektir; yurtdışında burslu lise, lisans, yüksek lisans, doktora veya dil eğitimi almak isteyen gençlere danışmanlık hizmeti verecektir. Başvuru süresince rehberlik yapacak YABO danışmanları, adaylar ile randevularda bir araya gelerek akademik kariyer yönetimi çerçevesinde uygun burs ve hibe olanaklarını adaylara sunacaktır.
22-Eurodesk Temas Noktası olarak yüz yüze, telefon ve e-posta yoluyla gençlere Avrupa Fırsatları hakkında bilgi verilecektir.
23-Proje başvuru aşamasında tüm işlemleri takip etmek.
24-Personelin yurtiçi yurtdışı görevlendirilmelerine ilişkin idari ilişkileri yürütmek.
MÜDÜRÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MADDE 9
Planlama-Programlama :
Düzenleme :
Koordinasyon :
Uygulamalı yönetim :
İzleme, denetleme, değerlendirme :
Bilgi verme :
Görevin yapılışında ve sonuçlanmasından bir üst kademedeki yöneticiye veya diğer ilgili ve yetkililere devamlı olarak bilgi vermek.
Yönetimle ilgili diğer görev, yetki ve sorumluluklar :
Atama, görevde yükselme, yer değiştirme, mükafatlandırma ve cevaplandırma işlemlerine ilişkin ön yazışmaları yapmak, ya da bu konularda karar almak, iş dağıtımını düzenlemek, yöneticisi olduğu birimi gereken yerlerde temsil etmek, birimin yıllık bütçe program önerilerini hazırlamak.
Yukarıdaki görevleri yerine getirirken müdür aşağıdaki yönetim ilkelerini de göz önünde bulundurmalıdır.
İnisiyatif :Müdür, kendi biriminin görevine sahip çıkmalı görevi yerine getirmek için yaratıcı olmalı, önce davranmalı, işi başlatıp sonuçlandırma yeteneği bulunmalıdır. Yönetici görevin yapılışının her aşamasında Yasaların, Çalışma ilkesi ve koşullarının çizdiği sınıra kadar ilerlemekten çekinmemelidir.
Seçme ve Karar verme :Müdür, görevin her safhasında karar verme, kendisine ulaştırılan değişik çözümler arasında bir seçim yapma, son olarak da bu karar ve seçim yetkilerinin (her konu için) hangilerini bizzat kullanıp, hangilerine üst yönetim kademesine aktarması gerektiğine sahip olmalıdır.
Kolaylaştırma :Müdür, görevle ilgili bütün işlemleri kolaylaştırmak için devamlı olarak çare ve tedbirler aramalıdır.
Değiştirme :Müdür, program uygulamalarında ortaya çıkabilecek değişikliklere uyabilme niteliği taşımalıdır.
Eldeki Kaynaklardan iyi yararlanma :Müdür, personel, araç-gereç v.b. kaynaklardan mevcut olanların hepsinden tam olarak yararlanmayı amaç bilmeli ancak bundan sonra yeni kaynak isteğinde bulunmalıdır.
Geliştirme :Müdür, kendi biriminin kuruluşunu, personelini, görevini yerine getirmeyle ilgili ilke koşul ve işlemlerini sürekli olarak geliştirme yollarını aramalı, modern yönetim ilkelerindeki gelişmeleri izlemelidir.
Devamlılık :Müdür, bütün çalışmaları başından sonuna kadar kesintisiz olarak planlamalı ve düzenlemelidir.
Liderlik :Müdür, tutum ve davranışları ile elemanlarının saygı, itaat ve güvenlerini sağlamalıdır.
Moral :Müdür, elemanlarının sorumluluk duygusunu geliştirmeli, kendilerine olan güven duygularını beslemelidir.
Takdir ve ceza :Müdür,yürürlükteki ilke ve koşullara göre gereğinde takdir etmek; gereğinde ceza vermek yetkisini çekinmeden kullanabilmelidir
Disiplin :Müdür, amaca düzenli bir yoldan ulaşmayı sağlayacak temel ilke ve koşullara kesinlikle uyulmasını sağlamalıdır.
Ortam :Müdür, görevin yapılması için gerekli ortam, araç ve gereçleri, büro koşullarını da sağlamalıdır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
GÖREVİN PLANLANMASI
MADDE 10
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür.
GÖREVİN YÜRÜTÜLMESİ
MADDE 11
Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
MÜDÜRLÜK BİRİMLERİ ARASINDA İŞBİRLİĞİ
MADDE 12
1-Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon,müdür tarafından sağlanır.
2- Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3- Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
4-Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5-Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
DİĞER KURUM VE KURULUŞLARLA KOORDİNASYON
MADDE 13
(1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
(2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Müdürlük Bakanlıklar ile yapacağı yazışmaları Başkan imzası ile direkt olarak yapabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
GELEN GİDEN EVRAKLA İLGİLİ YAPILACAK İŞLEM
MADDE 14
(1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(2) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
ARŞİVLEME VE DOSYALAMA
MADDE 15
(1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
(2) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
(3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından ilgili şefi sorumludur.
TUTULMASI GEREKEN DOSYALAR
MADDE 16
Müdürlüğün arşivleme ve dosyalamaları, Başbakanlık tarafından yayınlanan 2005/7 sayılı genelge ile belirlenen esas ve usuller çerçevesinde düzenlenir. Bu esas ve usuller dışında ihtiyaç duyulan dosyaları açma yetkisi müdüre aittir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
DENETİM, PERSONEL SİCİL VE DİSİPLİN HÜKÜMLERİ
MADDE 17
1- Kültür ve Sosyal İşler Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
2-Kültür ve Sosyal İşler Müdürü, disiplin işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 24.10.1982 tarih ve 17848 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Disiplin Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda yürütür.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
YÖNETMELİKTE HÜKÜM BULUNMAYAN HALLER
MADDE 18
İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
YÜRÜRLÜK
MADDE 19
Bu yönetmelik Gaziemir Belediye Meclisinin kabulü ve İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi’nin onay tarihiyle yürürlüğe girer.
03/10/2016 tarih ve 42 sayılı meclis kararıyla oluşturulan yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
YÜRÜTME
MADDE 20
Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
Halil Arda, 1961 yılında Gaziemir'de doğdu. Gaziemir’in tütüncülükle uğraşmış köklü ailelerinden birine mensup olan Arda, Gaziemir’in ilk Belediye Başkanı Abdullah Arda’nın torunudur. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümünden mezun olmuştur.
Gaziemir’de mali müşavirlik ofisinin yanında 23 yıldır aktif eğitim veren Mavi Sürücü Kursu’nun da sahibidir.
Gençlik Kollarında başlayan aktif siyasi hayatı, başkan yardımcılığı da dahil olmak üzere parti içinde farklı görevlerle devam etmiştir. 2004-2009 yılları arasında CHP İzmir İl Genel Meclisi Üyeliği süresince Plan Bütçe Komisyon Başkanlığı, Meclis Divan Kâtipliği ve İzmir Özel İdare Denetim Komisyon Başkanlığını yürütmüştür.
Evli ve 2 çocuk babası olan Halil Arda, 31 Mart 2019 Yerel Seçimlerinde CHP’den Gaziemir Belediye Başkanı seçilmiştir
Değerli Gaziemirliler;
8 bin 500 yıllık İzmir’in Seydiköy’den Gaziemir’e uzanan bu güzel coğrafyasında, ilçemizi daha ileriye taşımak ve vizyonunu değiştirmek adına sizlerle birlikte bu yola çıktım.
7’den 70’e herkesin sahiplenebileceği “halkın belediyesi” olma hedefiyle yürüdüğümüz bu yolda, önemli bir oy oranıyla seçilerek göreve geldik. Tüm Gaziemirlilere şükranlarımı sunuyorum. Aldığımız sorumluluğun ciddiyetinde ve bilincindeyiz. Gaziemir’in gelişimine katkı sağlamak amacıyla azim ve özveriyle durmadan çalışacağız. Halkın ihtiyaçlarını önceliğimiz olarak belirleyip bunları gidermeye çalışan, belediye ile halk arasındaki iletişim yollarını sürekli açık tutan, şeffaf bir yönetim anlayışını benimseyeceğiz.
Sizlerden aldığımız güç ve içimizdeki çalışma azmiyle Gaziemir’i 5 yılın sonunda farklı bir noktaya taşımaya söz veriyorum.
Sağlıcakla kalın.
Halil Arda
Gaziemir Belediye Başkanı